"Siapa itu??? Coba TEka...!!!"

Bie..........Love....................Ja > ;-)

Daisypath Next Aniversary Ticker

Thursday, June 11, 2009

(Abe Chik's Wedding) Kak Som... Always KayPo...


Bagai tak cukup tangan nak buat hantaran-hantaran pengantin maser wedding abg aku ni...
Dia lar satu-satunyer abg yg aku ada...so, terpaksalar buat dgn bersunggoh2 siket.

Kak Som memang lar minat untuk Mengotes-ngotes ni... Hi HI HI...

Budget untuk buat semua benda alah ni sebenarnya disponsor separuh oleh aku...
Sajer jer nak bg komitmen n murah hati...


video
Saat-saat mendebarkan... Hik hik hik...


Sudah sah jadi seorang suami.... Alhamdulillah...


3 Hantaran Hari Akad Nikah...

Kalau tak lawa, jangan ler komen sangat... Kak Som cuma try2 ajer...
Lama jugaklar Kak Som buat persediaan untuk majlis wedding Abe Chik ni... Siap ngan stay up pada malam hari gitu.. Manalar ader masa banyak sangat nak buat benda alah ni, Kak Som kan kejer pd belah siang harinya...


1.Cincin dan Duit Mas Kawen...


2.Sireh Junjung... Created by Lieza...Hi HI HI

3.Kueh Telor
... Tempah Khas From Kok Lanas,KB..


Hantaran2 masa Kenduri Belah Pompuan...
9 Dulang lawan 9 Dulang...


Pada mulanya, Kak Som ingatkan hanya 9 saja bekas hantaran yg perlu disedia...maklumlar, bila Abe Chik kata 9 hantaran, mati2 Kak Som ingatkan kena sedia cuma 9 bunga letak... nasib baiklar pihak pengantin perempuan bg balik 3 bunga letak dan perkakasnye lepas jer majlis akad nikah berakhir...3 hantaran kena bawa semasa majlis akad diadakan...

Yalar....Kak Som kena recycle balik bunga letak tu esoknyer... nak letak pada hantaran yang tersusun 9 pulak...

1.Handbag...


2.Kasut...


3.Perfume....


4.Kain Sembahyang......


5.Buah-buahan...


6.Pulut Kuning... Special in Chiken... ( Ayam Pulut)


7.Kek...


8.Cincin Kawen...


9.Kain Pasang....


5 lagi Hadiah untuk balasan bg 5 hadiah dr belah pompuan........

Ni satu lagi kelam kabut punya hal... hari Sambut Menantu di rumah Kak Som pulak dah tiba...
Pihak pompuan bawa lar pulak 5 bekas hadiah pada masa ni... macamana nak buat ni...

Mama pon cubalar memikirkan hadiah yg nak dibalas.. mama dah sediakan 3 bekas hadiah... tapi dia pulak bawa 5... Magic Time... Aderlar pulak kain pasang yg nak bg masa berkunjung rumah pengantin pompuan after this... pakai jerlar dulu... satu lagi pulak...mama letak kueh karas yang diberi oleh saudara dari Kedah... Aku pon cubalar men deco kan apa yg mampu...

Jadilar macam ni...


1.Kain Sembahyang.............


2.Baju batek untuk bapa pengantin pompuan......


3.Kueh Jepon... Made in Tanah Merah.....


4.Kain Pasang untuk ibu pengantin pompuan...


5.Kueh Karas...

...................................................................................................................................................

Tahniah diucapkan pada Abe Chik dan Kak Wati... Moga berkekalan Hingga Hujung Nyawa....

No comments:

Post a Comment